Hai Everyone !

Share everything here . Let it out here . Guarantee we'll be feelin' alright ;)

Sunday, September 11, 2011

Taman Universiti UiTM Kedah

tak sangka aku UiTM ada buat penginapan sementara macam nie . sungguh tak sangka. Rasa macam duk kat rumah sewa pulak.

OK, hari ini aku dah sah menjadi pelajar Degree Part 1 Faculty Administrative Science and Policy pada pukul 9 pagi tadi. Alhamdulillah. So far, aku memang puas hati dengan prestasi di sini. Cuma aku tak suka staff- staff kat sini . Macam ape ntahhhhhhh ! dah tua tua pun tak reti nak berbudi bahasa lagi, kesian betul la aku kat manusia yg macam nie. belajar tinggi tinggi, kerja pun dah bagus dah, tapi attitude takda. cuba la belajar berkomunikasi dengan orang lain dengan LEBIH baik. tak kira laa orang tu tua ke muda ke, bukan ke yg tua di hormati dan yang muda di sayangi . haaaa, memang sayang sangat dah tuu kan makcik kannnnnn -,-

adehhh, usah di kenang kisah yg dah buat aku tidak senang hati pada pagi tadi, kembali kepada topik rumah baru aku nie,,, hehe . Rumah ye, bukan hostel. bukan macam Kolej Mawar puaka yang kat shah alam tu , Ini ialah kediaman kepada student yg daftar llambat macam aku nie kot . takpela tu . ada Master Bedroom- 4 orang . dan bilik 3 bijik untuk 2 orang . aku kini berada di Bilik 2, yang mana aku dan Pkah je ada dalam nie. bukan Pqa Moolan ye, Pqa Ridwan . rumah nie lengkap dengan dapur, beranda, bilik air ada 2 bijik. waaaaa, syok laaa weh. dah macam hotel pulak dah. And yang bestnya, kat sini di campur dengan budak lelaki . haaa, selang 2 buah rumah aku, rumah budak laki Degree course ape aku tak tahuuu. hikhikhik >.<

itu kelebihan dia, sekarang aku nak habaq kelemahan duk sini pulak. kat sini jauhhhhhhhh dari kampus aku. lebih kurang 10KM macam tu laa. so, kami akan di angkut ke Fac dengan Bus UiTM mengikut schedule yg di tetapkan. pasal nie laa yang aku risau nie. Bukan ape, kot kot laa one day tu, aku ada group work aku ke yang mana aku kena balik lambat sampai lewat petang atau mungkin sampai malam. kalau benda nie terjadi la kan, haaa nak balik rumah naik apa ? kereta sewa haram laa kan. setakat nie aku tak nampak lagi Teksi dekat area nie, Bus lagiiii la kan. memang aku tidur kat Fac laa kalu macam tu . jauhhhhhhhh siot. kalu nak makan lagi laa payah. takde restoran pun. aku rasa paling dekat pun 2KM dari rumah aku. takkan nak jalan kot. haihhh. memang lepas nie aku akan slalu skip dinner aku laa. bertambah tambah laa keding aku kalu macam nie. Hmmph .

takpelaaa, suasana baru pengalaman baru. seronok jugak sebenarnya Kedah nie. Enjoyyyy jela wei zaman zaman remaja nie. bila lagi kan ;)

No comments:

Post a Comment